Història

Qui som

Història

La trajectòria de la Fundació Espriu es remunta a l'any 1955 amb la visita del Doctor Josep Espriu a l'Igualatorio Médico de Bilbao per conèixer el sistema d'atenció quirúrgica de lliure elecció, que consistia en una modesta pòlissa familiar o individual d'abonament mensual, que s'havia posat en marxa en aquell entorn.

És llavors, i a partir d'aquest exemple, quan es crea a Barcelona la Companyia d'Assegurances anomenada Assistència Sanitària Col·legial (ASC), dedicada a l'assegurament sanitari i que agrupava gran part dels metges vinculats al Col·legi de Metges de Barcelona. La iniciativa, que es va estendre a la resta d'Espanya per mitjà de la companyia d'assegurances Asisa, va evolucionar cap a un model de cooperativisme sanitari amb la constitució de les cooperatives Scias, Lavinia i Autogestió Sanitària.

No va ser fins al 17 de febrer de 1989 quan es va constituir la Fundació Espriu com un fòrum per vetllar per l'evolució, la promoció i la defensa del cooperativisme sanitari. D'aquesta manera, es va convertir en el punt de trobada de les quatre institucions sanitàries fundades pel Dr. Josep Espriu (Asisa, Autogestió Sanitària SCCL, Instal·lacions Assistencials Sanitàries Scias SCCL i Lavinia SCoop), una fundació que permet l'exercici d'una medicina social satisfactòria tant per al professional com per al pacient.

La Fundació Espriu va ser admesa com a sòcia de l'Aliança Cooperativa Internacional (ACI) el 1990 i va ser un dels motors en la creació de l'Organització Internacional de Cooperatives Sanitàries (IHCO) l'any 1996.

Així mateix, la Fundació Espriu, com a entitat representativa de l'economia social, és membre de la Confederació Empresarial Espanyola d'Economia Social (CEPES) i de l'Associació Espanyola de Fundacions (AEF).

Cronograma

• 1955 Visista del doctor Espriu a l'Igualatori Metge de Bilbao
  • 1957 Creació d'una Assistència Sanitària Col·legial
  • 1971 Creació d'ASISA