Reunió de les organitzacions sectorials de l’ACI

16.05.2013

Reunió de les organitzacions sectorials de l’ACI

Davant les importants conseqüències que el procés de reforma de l’Aliança Cooperativa Internacional (ACI) tindrà en un futur no molt llunyà, les organitzacions que representen les cooperatives des d’un punt de vista sectorial, com és el cas de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO), han estat treballant alhora en el sidel Grup d’Enllaç de les Organitzacions Sectorials amb l’objectiu que la visió original d’aquest procés d’una ACI de tres dimensions; global, regional i sectorial, sigui efectivament una realitat des de l’enfocament dels sectors.

El passat 28 d’abril es van reunir els membres del Grup d’Enllaç a Brussel.les, entre ells el president d’IHCO, José C. Guisado, a fi d’elaborar una resolució que es sotmetrà a l’assemblea extraordinària de l’ACI. El document dóna suport plenament el concepte de “adhesió global” que la junta d’ACI presentarà a l’assemblea, afegint dues recomanacions de gran importància per a l’èxit del procés de reestructuració. En concret, les organitzacions sectorials sol·liciten als membres de l’assemblea que es reconegui la redistribució financera cap a les organitzacions sectorials com un principi permanent sota el nou sistema d’adhesió global, tal i com està reconeguda en el cas de la dimensió regional, garantint els ingressos durant un període de transició de dos anys en el que un grup de treball especialitzat al si de la junta de l’ACI elaboraria un mecanisme eficient de redistribució.

D’altra banda, la resolució sectorial requereix que s’estableixi el mateix període de transició per a aquelles cooperatives que la seva única relació amb l’ACI és mitjançant l’organització sectorial a la qual pertanyen i que en el nou sistema d’afiliació global, haurien d’optar per ésser membres titulars de l’ACI, i això a la majoria dels casos suposaria un increment considerable en la seva quota d’afiliació.