Les cooperatives sanitàries mostren el seu compromís amb l'economia social

19.06.2019

Les cooperatives sanitàries mostren el seu compromís amb l'economia social

Durant la XXVIII Assemblea General de la Confederació Espanyola d'Empreses de l'Economia Social. L'economia social a Espanya representa el 10 % del PIB i ocupa més de dos milions de persones.

La Fundació Espriu, xarxa de cooperatives sanitàries espanyola que ocupa el segon lloc d'aquest model empresarial al món, ha mostrat el seu compromís amb l'economia social durant la seva participació en la XXVIII Assemblea General de la Confederació Espanyola d'Empreses de l'Economia Social (CEPES), que es va celebrar aquest dimarts a Madrid.

La trobada va reunir més de 150 representants de les entitats i empreses de l'economia social, d'administracions públiques i de la societat civil. També hi va ser present la directora general en funcions d'Autònoms, Economia Social i RSE del Ministeri de Treball, María Antonia Pérez León; el periodista i president de Sociedad Civil por el Debate, Manuel Campo Vidal; i el president del Grup Social ONCE, Miguel Carballeda.

El sector de l'economia social engloba a Espanya més de 42.000 empreses, suposa un 10 % del producte interior brut del nostre país i ocupa 2,5 milions de treballadors.

Carlos Zarco, director de la Fundació Espriu, xarxa de cooperatives sanitàries associades a la confederació empresarial des del 2013 i un dels 25 membres actuals, destaca el compromís del cooperativisme sanitari amb el model d'economia social.

«Aquest model econòmic alternatiu en auge a Espanya i a molts altres indrets del món ha demostrat que resisteix millor les crisis econòmiques que altres dinàmiques empresarials de caire més tradicional», indica Zarco. De fet, segons dades de CEPES, la destrucció de l'ocupació en el sector de l'economia social ha estat 6,5 punts inferior els últims 8 anys que a la resta de les empreses.

Zarco apunta a més que «entre els pilars fonamentals de l'economia social hi ha el compromís amb el territori, amb l'ocupació i, especialment, la primacia de les persones per sobre del capital, una fórmula que explica l'èxit d'aquest model empresarial».

Actualment, CEPES integra 19.954 cooperatives; és a dir, un 46,5 % del seu teixit empresarial. Entre aquestes, el model sanitari cooperatiu ofereix una tercera via alternativa a la sanitat pública i privada, en què els beneficis es reinverteixen en noves tecnologies i, com a conseqüència, en la qualitat assistencial.

La xarxa de cooperatives sanitàries que representa la Fundació Espriu té una facturació de més de 1.700 milions d'euros, té més de 2,2 milions d'usuaris i prop de 181.000 socis cooperativistes.