La Fundació Espriu, un dels grans grups empresarials de l’economia social a Espanya

05.02.2018

La Fundació Espriu es troba entre els vuit grans grups empresarials de l’economia social a Espanya, tal com es desprèn de l’informe ‘Empreses rellevants de l’Economia Social’ que ha elaborat la Confederació Empresarial Espanyola de l’Economia Social (CEPES) amb dades facilitades pels seus 26 socis, entre els quals es troba la Fundació mateixa.

En el document, que es publica per onzè any consecutiu, s’hi mostren dades relatives a facturació, ocupació, sector d’activitat i àmbit territorial. Pel que fa a les activitats sanitàries i de serveis socials, és precisament la Fundació Espriu, que engloba les cooperatives sanitàries Assistència Sanitària, SCIAS, Lavinia i ASISA, la que ocupa el primer lloc del rànquing.

Quant a les dades d’ocupació a la Fundació Espriu, que actua a escala estatal, a l’informe es mostra que hi ha 57.448 treballadors. D’altra banda, respecte de la facturació, aquesta entitat suma 1.742,00 milions d’euros.

Millors salaris per als metges

El que pretén aquest document és demostrar el pes socioeconòmic que tenen les empreses de l’Economia Social, que es distingeixen perquè en el seu ADN es prioritzen les persones i els valors socials, per sobre dels guanys econòmics. A més, els beneficis es reinverteixen per continuar creixent i creant ocupació.

En aquest sentit, el director de la Fundació Espriu ha assegurat que això permet generar riquesa, una assistència sanitària de la millor qualitat amb equipament a l’última i millors salaris per als metges.

A més, ha destacat que entre els valors de les cooperatives hi ha l’autoajuda, la responsabilitat, la democràcia, la igualtat, l’equitat i la solidaritat. “Treballem amb responsabilitat social vetllant per la cura dels altres”, ha manifestat Zarco.

L’Economia Social a Espanya està formada per 43.000 empreses, que representen el 12,5% de l’ocupació estatal i una facturació de prop del 10% del PIB.