La Fundació Espriu presideix l'asamblea del cooperativisme sanitari internacional

02.11.2020

Delegats d’onze països van participar el 28 d’octubre passat en l’assemblea anual de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO), que actualment lidera la Fundació Espriu

La trobada, que en aquesta ocasió es va celebrar per videoconferència degut a la pandèmia, va reunir a les principals empreses cooperatives del sector sanitari internacional.

Durant la seva intervenció, el Dr. Carlos Zarco, que presideix l'organització des del 2017, va constatar les immenses dificultats a què s'ha hagut d'enfrontar aquest any el sector sanitari arreu del món. No obstant això, va recordar que el cooperativisme ha demostrat durant molts anys la seva capacitat per superar les crisis i va afegir que «l'actual context de transformació proporciona a les cooperatives noves oportunitats d'expansió en l'àmbit de la salut».

Els participants a l'assemblea van transmetre un missatge de solidaritat per a tots aquells afectats per la covid-19 i van expressar «el seu màxim reconeixement a tots els professionals sanitaris que porten molts mesos concentrant tot el seu esforç, compromís i dedicació a lluitar contra l'emergència sanitària creada per la pandèmia».

La diversitat d'entitats que formen l’IHCO va conferir un especial interès a l'intercanvi d'experiències. Els directius d'aquestes empreses van exposar les diferents estratègies que s'han dissenyat per fer front a la pandèmia, així com les lliçons apreses en gestió sanitària davant l'increment sobtat de la demanda de serveis.

A més d'altres qüestions, l'assemblea va acordar el pla d'acció per a 2021, durant el qual l'organització es centrarà a conscienciar sobre les importants contribucions que el model d'empresa cooperatiu pot aportar als sistemes de salut, així com a facilitar la intercooperació entre els associats. L'organisme internacional també treballarà per esdevenir una plataforma de coneixement dedicada a recopilar, produir i compartir informació sobre el model sanitari cooperatiu.