La Fundació Espriu es situa com la segona xarxa mundial de cooperatives sanitàries

23.01.2020

Segons l'informe Monitor Cooperatiu Mundial 2019, l'únic que recull dades quantitatives anuals sobre les empreses cooperatives a escala internacional, les entitats que integren la Fundació Espriu constitueixen la segona xarxa de cooperatives sanitàries del món per volum de facturació.

El document, elaborat per l’Institut Europeu de Recerca en Cooperatives i Empreses Socials (Euricse) i l'Aliança Cooperativa Internacional, analitza l'acompliment de les 300 organitzacions cooperatives més grans del món i fa una classificació sectorial basada en les dades financeres del 2017, rànquing en què la Fundació Espriu ocupa el segon lloc darrere de l'empresa nord-americana Health Partners.

En la classificació, que ordena totes les cooperatives sense diferenciar-les pel seu sector d'activitat, la Fundació Espriu puja una posició respecte l'any anterior, i se situa al lloc 192 de la llista.

El monitor inclou també una classificació que té en compte la relació entre el volum de negoci de cada empresa i el PIB per càpita del seu país de referència. Aquesta dada permet valorar la contribució econòmica i l'impacte positiu que genera al seu país, alhora que facilita valorar la mida de l'empresa en el seu context nacional.

Aquesta vuitena edició, l'estudi afegeix com a novetat la informació sobre el volum d'ocupació que generen cadascuna de les 300 organitzacions catalogades.

Es completa l'informe amb una anàlisi de la contribució de les empreses cooperatives més grans al creixement econòmic inclusiu i sostenible, a l'ocupació productiva i a la feina decent, components de l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible 8 de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides.

El document es pot descarregar en aquest enllaç: www.monitor.coop