La Fundació Espriu, entre les organitzacions líders de l’economia social

29.08.2014

La Fundació Espriu, entre les organitzacions líders de l’economia social

Un any més la Confederació Espanyola d’Entitats d’Economia Social, CEPES, ha publicat el llistat de les empreses més rellevants de l’economia social, en què la Fundació Espriu de nou destaca com el tercer grup empresarial espanyol del sector.

Les institucions agrupades al voltant de la Fundació Espriu van facturar el 2013 més de 1.448 milions d’euros i van proporcionar feina a més de 36.000 persones. A més, el Grup Assistència i el Grup Asisa conjuntament, proporcionen serveis sanitaris de màxima qualitat a més de 1,9 milions de ciutadans.

L’estudi desenvolupat per CEPES recopila informació de 809 entitats d’economia social, de les seves diferents fórmules jurídiques i dels grups empresarials de l’economia social que formen part de la confederació. L’informe té com a objectiu visibilitzar aquest model d’empresa, format per cooperatives, societats laborals, mutualitats, empreses d’inserció, centres especials d’ocupació i confraries de pescadors, així com oferir informació sobre els sectors on actuen, dades d’ocupació i facturació.

Segons les dades de 2013, el sector de l’economia social a Espanya, està format per més de 44.500 empreses, amb una facturació de 150.000 milions d’euros, la qual cosa representa el 12% del PIB. A més, el sector proporciona ocupació de manera directa o indirecta a més de 2.215.000 persones.

Les dades de l’informe es poden consultar al web de CEPES