Impacte socioeconòmic de l’Economia Social

20.12.2019

Impacte socioeconòmic de l’Economia Social

L'Economia Social espanyola aporta 6.229.000 d'euros anuals a la societat, segons un informe presentat per la Confederació d'Empreses de l'Economia Social.

Les empreses de l'Economia Social, com ara Asisa o Assistència Sanitària, a més de la seva contribució al creixement econòmic de l'Estat, tenen un impacte socioeconòmic afegit que és inherent al comportament diferencial que marquen els seus principis i valors.

La Fundació Espriu, fidel al seu compromís amb aquest model d'empresa, ha patrocinat, juntament amb el Grup Cooperatiu Cajamar i la Corporació Cooperativa Mondragón, l'estudi «Anàlisi de l'impacte socioeconòmic dels valors i principis de l'Economia Social a Espanya», elaborat per Abay Analistas sota la direcció de Cepes.

Presentat a Madrid el 18 de desembre passat, l'informe quantifica la contribució diferencial del model d'empresa d'Economia Social en l'àmbit de la cohesió social i el seu impacte en l'ocupació i en la cohesió territorial.

L’anàlisi, considerada pionera en l’àmbit internacional, conclou que l'Economia Social aporta 6.229.000 d'euros anuals en beneficis per a la societat, 3.930 milions d'euros anuals en rendes salarials a col·lectius de difícil ocupabilitat i 1.770 milions d'euros anuals d'estalvi a les administracions públiques .

A més, aquesta anàlisi permet identificar els principals trets d'aquest model d'empresa que generen valor social, com són la creació d'ocupació inclusiva, els majors nivells d'estabilitat de l'ocupació, menor bretxa salarial i nivells d'igualtat superiors.

Espanya, que ha estat un dels primers estats en què s'ha desenvolupat una llei d'Economia Social, compta amb un teixit empresarial en aquest àmbit que genera més del 10% del PIB.

L'informe es pot consultar en aquest enllaç