Fundació Espriu, la quarta major cooperativa de salut del món

05.07.2013

Fundació Espriu, la quarta major cooperativa de salut del món

En un recent estudi, presentat durant l’assemblea general de l’Aliança Cooperativa Internacional, ACI, celebrada a Manchester l’octubre passat, les institucions que formen la Fundació Espriu es situen en el quart lloc a nivell mundial, dins del rànquing que classifica les cooperatives sanitàries segons el seu volum de facturació anual.

Sense tenir en compte el sector d’activitat, aquest estudi, anomenat World Cooperative Monitor, estableix també que la Fundació Espriu es trobaria entre les 250 majors cooperatives del món, atenent al mateix criteri de classificació.

L’informe, elaborat per l’ACI i per l’Institut Europeu d’Investigació sobre Empreses Cooperatives i Socials, EURICSE, recull altres dades significatives sobre el moviment cooperatiu global i reflecteix l’existència d’empreses cooperatives en més de 60 països amb un volum de negoci superior a els 2,4 bilions de dòlars (1,9 bilions d’euros).

Respecte al sector sanitari, el document recull dades de 62 cooperatives distribuïdes en 18 països, amb una facturació agregada de 20.800 milions de dòlars (16.087.000 d’euros).

En la presentació de l’estudi, el director general de l’ACI, Charles Gould va manifestar que «si les 300 majors cooperatives del món tenen una facturació propera als 2 bilions de dòlars, queda clar que el nostre no és un sector secundari, sinó una important potència econòmica global».