El futur passa per l’Economia Social

30.06.2013

El futur passa per l’Economia Social

«Durant l’últim trimestre d’aquest any, se celebraran unes jornades internacionals sobre cooperativisme promogudes pel govern, per posar en valor aquesta forma de fer empresa».

Aquest va ser l’anunci que la ministra d’Ocupació i Seguretat Social, Fátima Báñez, va realitzar durant la seva intervenció en l’acte El futur passa per l’Economia Social, celebrat el passat 22 de maig a Madrid com a colofó ??a l’assemblea anual de la Confederació Empresarial Espanyola de l’Economia Social, Cepes, entitat de la qual és membre la Fundació Espriu.

Báñez també va assenyalar l’aposta del govern per l’Economia Social ja que «és font indiscutible d’oportunitats i de creació d’ocupació estable i a més contribueix a crear teixit social, tan necessari en aquests temps de dificultats». En aquest sentit, va posar de manifest que la destrucció d’ocupació durant la crisi ha estat sis punts inferior a les cooperatives que a la resta de les empreses. Igualment ha assenyalat que, segons les últimes dades corresponents al mes de març de 2012, gairebé el 75% dels contractes que es troben en vigor en les cooperatives tenen caràcter indefinit. A més, en el primer trimestre d’aquest any, s’ha incrementat el nombre de cooperatives per primera vegada des de mitjans del 2007.

La jornada va comptar també amb la presència del director general del treball autònom, de l’Economia Social i de la Responsabilitat Social de les Empreses, Miguel Ángel García Martín i del secretari d’Estat de Comerç, Jaime García Legaz. En representació de la Fundació Espriu va participar el Dr José Carlos Guisado, que va ser reelegit com a membre de la junta directiva de la patronal de l’Economia Social.

Juan Antonio Pedreño, reelegit durant l’assemblea com a president de Cepes, va anunciar que en breu presentarà el Primer Pacte per l’Ocupació en la Economia Social i un Programa d’Impuls de les Entitats de Social, per desenvolupar l’articulat de la recent Llei d’Economia Social. Pedreño també va manifestar que «treballarà perquè Cepes participi en el diàleg social i que per tant es generin condicions perquè les empreses d’Economia Social puguin aportar tot el seu potencial a través de la construcció de polítiques públiques en col.laboració amb la resta d’agents socials, perquè és responsabilitat de tots, recuperar com més aviat millor el camí del creixement que Espanya necessita».