El director de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, nou president de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut

15.11.2017

El director de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, ha estat nomenat president de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO) durant la celebració de l’Assemblea General, que ha tingut lloc a Kuala Lumpur.

A més, s’ha elegit la resta de consellers que acompanyaran Zarco durant els propers quatre anys (2018-2021) a les files del consell. Són aquests: Ricardo López, FAES, Argentina (vicepresident); Toshinori Ozeki, Federació de Cooperatives de Salut i Benestar del Japó, Japó (vicepresident); Jagdev Singh Deo, metge de Koperasi Malaysia Berhad, Malàisia (membre de la junta); Adrian Watts, Cooperativa Nacional de Salut, Austràlia (membre de la junta).
El director de la Fundació Espriu ha manifestat la seva satisfacció en convertir-se en el nou president i ha assegurat que “la meva prioritat és implicar al màxim nombre de socis possible en la tasca de la IHCO perquè la diversitat d’experiències ens enriqueix a tots”. En aquest sentit, ha explicat que s’hi han incorporat com a nous membres les cooperatives sanitàries de Colòmbia i les Filipines.
Fins ara, el doctor ocupava el càrrec de vicepresident primer d’aquest organisme, que té com a objectiu principal fomentar el desenvolupament de les cooperatives sanitàries. . Actualment, la IHCO està formada per 14 organitzacions, entre les quals es troba la Fundació Espriu, que en va ser una de les entitats fundadores.
Experiència professional
Carlos Zarco és llicenciat en Medicina per la Universitat Complutense de Madrid (UCM). L’any 2002 va ser nomenat coordinador de qualitat a l’Hospital Universitari de Moncloa, càrrec al qual es van afegir d’altres com a coordinador d’admissions, assistent mèdic i, més tard, director mèdic, càrrec que ocupa en l’actualitat.
En destaca també la seva tasca en l’àmbit educatiu, ja que imparteix classes de postgrau en diverses universitats espanyoles. Així mateix, Zarco és membre del Comitè de Bioètica d’ASISA; del Comitè de Qualitat del grup hospitalari HLA ASISA i va ser membre de la iniciativa de Salut B20 del gener al juny del 2017.
Prevenció de malalties cròniques
Durant la celebració de l’Assemblea General de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut, els representants de les 14 entitats van analitzar els passos que cal seguir per tractar els diversos reptes que es presenten al món actual quant a l’àmbit sanitari; és a dir, l’envelliment de la població i la creixent bretxa entre rics i pobres, principalment.
Els representants van coincidir que és “clau” prevenir malalties cròniques, com ara la diabetis i la hipertensió, per tal de reduir la necessitat d’atenció secundària. També van manifestar la importància que les cooperatives de salut siguin a l’agenda dels governs perquè, segons el seu parer, són part de les solucions als reptes futurs per mantenir els sistemes nacionals de salut.