El consell de l’IHCO es reuneix a Barcelona

12.05.2014

El consell de l’IHCO es reuneix a Barcelona

Barcelona va acollir el passat 10 i 11 d’abril als membres del consell de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut , IHCO , que van celebrar la seva primera reunió de 2014 . En la trobada van participar delegats del Brasil , Japó, Canadà, Argentina i Espanya.

A més dels aspectes estatutaris, durant la reunió el president Dr José Carlos Guisado va informar sobre les darreres iniciatives i activitats realitzades, destacant els contactes mantinguts als Estats Units , Turquia i Moçambic al voltant de noves experiències cooperatives en el sector salut que s’estan desenvolupant en aquests països.

El Dr Toshinori Ozeki , vicepresident de la Federació de Cooperatives de Salut del Japó , va exposar la tasca que els membres de la federació estan desenvolupant per atendre les necessitats dels seus socis en l’àmbit de la prevenció i el benestar , així com per assegurar la oferta d’alimentació i habitatge per a gent gran.

Per la seva banda, el Dr Ricardo López , president de la Federació Argentina d’Entitats Solidàries de Salut, va informar dels canvis desfavorables que s’han introduït en la legislació argentina, equiparant les cooperatives a altres tipus d’empreses de l’àmbit de la salut. Aquest fet ha suposat que nombroses cooperatives deixessin de prestar servei.

La presidenta de la Federació de Cooperatives d’Assistència Sanitària de Canadà , Vanessa Hammond, va anunciar la creació a Canadà d’una nova organització que reuneix les dues federacions que fins ara representaven al cooperativisme d’aquest país.

El Dr Eudes Aquino , president de Unimed del Brasil , va informar sobre el creixement de les cooperatives de salut al Brasil, que presten serveis a gairebé 20 milions de persones i ocupen el 32% del mercat nacional de plans de salut.

El dia 11, es va celebrar un acte a l’Hospital de Barcelona en què els membres del consell van poder conèixer el funcionament del centre hospitalari i de la cooperativa Scias. Després de l’ acte, al qual va assistir la Sra Teresa Basurte, presidenta de la Fundació Espriu i de la cooperativa Scias, es va fer una visita a les instal.lacions de l’hospital en què el Dr Gerard Martí , sotsdirector mèdic, va mostrar als visitants les diferents unitats del centre. La jornada va concloure amb una emotiva celebració del 25 aniversari de la Fundació Espriu.