Assemblea General d’SCIAS

10.06.2013

Assemblea General d’SCIAS

Per donar una acollida més confortable a les gairebé 150 persones que van assistir a l’Assemblea General de la Societat d’Instal•lacions Assistencials Sanitàries (SCIAS, SCCL), el dia 6 de juny passat, enguany l’acte es va traslladar de l’Hospital de Barcelona a l’hotel Hilton de Barcelona, de major cabuda. En l’assemblea, presidida per primera vegada per Teresa Basurte, es van retre comptes del funcionament de l’entitat durant l’exercici 2008.

A la mesa, Basurte va estar acompanyada del secretari general del Consell Rector, Enric Sells, i de la directora general de SCIAS i gerent de l’Hospital de Barcelona, Lourdes Mas. A la sala hi eren presents 105 compromissaris en representació de més de 900 socis que havien assistit a les 22 assemblees preparatòries que es van organitzar al llarg de l’any.

En l’obertura de l’assemblea, la presidenta va fer esment als 20 anys d’existència que aquest any celebra l’Hospital de Barcelona i va destacar que “malgrat la crisi en què estem immersos, podem mantenir els estàndards de qualitat, tecnològics i de confort i, sobretot, humans, que ens vam proposar en el moment de la seva fundació”.

Després de nomenar els dos interventors preceptius, la reunió va començar amb el visionat de l’informe de la presidenta. Entre altres aspectes, Teresa Basurte va destacar l’obertura de l’Hospital de Dia per a tractaments oncològics, la publicació de la Guia de Farmacoteràpia Oncològica, l’aplicació i la millora del Registre de Tumors, i l’augment de pes de la Cirurgia Ambulatòria, que arriba al 56% de la Cirurgia Programada. Quant a les inversions realitzades, en l’informe es va destacar la incorporació d’un nou equip de Ressonància Magnètica Nuclear i d’Endoscòpia Digestiva, la renovació de la il.luminació i de les cambres de bany de dues unitats d’hospitalització i la renovació amb millora de tecnologia d’equipaments de diagnòstic, quirúrgics, d’hospitalització, de serveis generals i d’hosteleria i diverses instal.lacions destinades a disminuir el consum energètic en il.luminació i climatització.

En termes generals, durant el 2008, SCIAS va reduir en 1.956 el nombre de socis usuaris, que van passar a ser 167.254. Aquest fet, segons va assenyalar la presidenta, podria atribuir- se a l’actual crisi. En el terreny econòmic, l’entitat va obtenir un excedent de 55.781 euros, tal com va certificar l’interventor de comptes de l’entitat, Carles Ramos. L’assemblea va aprovar per unanimitat els comptes anuals i que 65.000 euros es destinessin al Fons d’Educació i Promoció del Cooperativisme, a través del qual es contribueix al finançament de la Fundació Espriu, i la resta al Fons de Reserva Obligatori i Voluntari. Pel que fa a l’activitat assistencial, els serveis mèdics de l’entitat van atendre el 2008 un total de 147.719 pacients, 15.387 dels quals van haver de ser ingressats a l’Hospital de Barcelona, 6.852 intervinguts en règim ambulatori, 46.304 visitats al Servei d’Urgències i 73.359 a les seves llars a través del Servei d’Urgències Domiciliàries.

L’Assemblea General va continuar amb la renovació del contracte anual d’auditoria externa amb Mazars Auditores i amb l’aprovació tant de la modificació dels Estatuts Socials, com de la renovació del Reglament de Règim Intern del Soci de Treball, finalitzant amb l’elecció dels nous membres del Comitè de Recursos: Pere Torné Roig, Josep M. Antich Sorli i Martí Llorach Torres; així com dels membres del Consell Rector: Montserrat Caballé Domènech, M. Teresa Basurte Calvo, M. Àngels Font Sardà, Josep Plaza Clotet, Francesc Fornell Carbonell, Natàlia Mimó Estany, Lucia Ortega Enciso, Enric Sells Bruguera i Joaquim Serra Trias. En el torn de precs i preguntes, les intervencions van ser força animades, centrades en qüestions d’ordre menor, ja que, com afirmà un dels assistents “de les qüestions mèdiques, tothom n’està prou satisfet”.