20 anys de l’Hospital Moncloa

18.03.2014

20 anys de l’Hospital Moncloa

L’Hospital Moncloa d’ASISA, una de les institucions de la Fundació Espriu, compleix vint anys dedicat a oferir una assistència sanitària de màxima qualitat a tots els seus pacients, d’una manera eficaç, eficient i basada en una atenció personalitzada als més de 320.000 pacients que acudeixen al centre sanitari anualment.

Des que s’inaugurés com clínica l’any 1993 per la llavors ministra de Sanitat, Àngels Amador, el seu president Francisco Carreño, el gerent Luis Ortiz i Josep Espriu, pare del cooperativisme sanitari, l’actual Hospital Moncloa, s’ha convertit en el vaixell insígnia del grup ASISA i, al llarg d’aquests anys, el centre sanitari ha atès més de 1.700.000 urgències i ha realitzat 275.000 intervencions quirúrgiques.

Desde que se inaugurase como clínica en el año 1993 por la entonces Ministra de Sanidad, Dña. Ángeles Amador, su presidente D. Francisco Carreño, el gerente D. Luis Ortiz y D. José Espriu, padre del cooperativismo sanitario, el actual Hospital Moncloa, se ha convertido en el buque insignia del grupo ASISA y, a lo largo de estos años, el centro sanitario ha atendido más de 1.700.000 urgencias y ha realizado 275.000 intervenciones quirúrgicas.

El Dr Francisco Ivorra, president d’ASISA, ha destacat l’evolució de l’Hospital Moncloa que s’ha caracteritzat per mostrar una relació molt directa i de confiança entre metge i pacient -basada en la lliure elecció- i per oferir una assistència sanitària de màxim nivell tant des del punt de vista científic com tecnològic.

Durant els últims anys s’han produït importants avenços en l’àmbit assistencial a l’Hospital Moncloa com han estat la posada en marxa d’una nova eina integral d’història clínica, l’obertura d’una nova unitat de reproducció humana assistida, l’ampliació completa del bloc quirúrgic i de la unitat d’electrofisiologia cardíaca o la creació d’una nova unitat de reconeixements mèdics, entre d’altres.

Qualitat certificada i percebuda

Immers en un procés d’innovació contínua en la gestió de qualitat, ha estat el primer centre sanitari espanyol en obtenir el Segell Europeu d’Excel.lència EFQM en el seu nivell de més de 500 punts i el segell Madrid Excel.lent. Així mateix, compta amb les certificacions de qualitat ISO 9001 per a tots els serveis, ISO 14001 de Qualitat Ambiental, i la SGE 21 de Forética que premia la responsabilitat social corporativa i la gestió ètica.

Així mateix, Hospital Moncloa ha demostrat la seva voluntat de responsabilitat social amb la seva adhesió al Pacte Mundial ( Global Compact ) de les Nacions Unides i ha estat premiat pel grup Sanitària 2000 per la seva qualitat assistencial a la Comunitat de Madrid, per la revista Medical Economics i pel programa La Rebotica per la seva aportació humanista en l’àmbit sociosanitari. A més, ha rebut el premi Antena de Plata a la millor comunicació hospitalària.

Aposta per la docència i la Investigació

Hospital Moncloa manté des de la seva inauguració el compromís amb la promoció de la docència per aconseguir una millora contínua en la qualitat assistencial. Un dels èxits més importants aconseguits ha estat la signatura de tres convenis de col • laboració amb universitats madrilenyes, com la Universitat Francisco de Vitòria, la Universitat Europea de Madrid o la Universitat CEU San Pablo. Cal destacar que l’any 2013 l’Hospital ha rebut la qualificació d’Hospital Universitari i ha començat a rebre els primers alumnes de la Facultat de Medicina de la Universitat Europea de Madrid.