Professionals del Japó i Corea del Sud visiten l’Hospital de Barcelona

10.05.2016

Professionals del Japó i Corea del Sud visiten l’Hospital de Barcelona

L’Hospital de Barcelona, pertanyent a la cooperativa Scias, és un exemple de la cooperació entre usuaris dels serveis sanitaris i professionals de la medicina. La seva peculiar fórmula de govern i els seus alts estàndards de qualitat són característiques que resulten molt interessants per a metges, professionals de la gestió hospitalària i responsables de l’administració pública sanitària d’altres països, que es desplacen a Barcelona per conèixer aquesta experiència de primera mà.

El passat 28 d’abril, una delegació de directius de diversos hospitals de Corea del Sud van visitar l’Hospital de Barcelona i es van reunir amb Teresa Basurte, presidenta de la Fundació Espriu i amb Gerard Martí, sotsdirector mèdic del centre hospitalari. Durant la trobada, en què també va participar Anna Vila, coordinadora del Programa d’Atenció a Pacients Pluripatològics (PAPPA) de l’Hospital de Barcelona, es van tractar temes relacionats amb l’atenció a pacients de la tercera edat.

Els professionals coreans van mostrar especial interès pel PAPPA, un programa que gràcies a un equip de metges, geriatres i infermeres, i amb la col.laboració del Servei d’Urgències Domiciliàries, ofereix als pacients grans amb malalties cròniques, una atenció integral i personalitzada en el propi domicili, evitant així desplaçaments innecessaris i difícils per al malalt i contemplant de manera global tots els seus problemes de salut.

Visita Japón

El Dr. Xavier Sanz presentó el sistema de gestión de calidad del Hospital de Barcelona a la delegació japonesa

El 3 de maig, una delegació de l’Associació Nacional d’Hospitals del Japó, que representa més de 2200 centres, majoritàriament privats, formada per Hirotoshi Nishizawa, president de l’associació i per diversos presidents d’hospitals nipons, van participar en una sessió informativa celebrada a l’Hospital de Barcelona. En aquesta ocasió, Genís Carrasco, president de la comissió de qualitat i gestió sanitària de l’Associació Catalana d’Entitats de Salut (ACES) i Xavier Sanz, responsable de qualitat de l’Hospital de Barcelona, juntament amb Basurte i Martí, van explicar amb detall els processos de gestió de la qualitat assistencial que es desenvolupen tant a l’hospital de la cooperativa Scias com en els centres associats a l’ACES.