Mor el Dr. Francisco Carreño

09.05.2017

Mor el Dr. Francisco Carreño

El Dr. Francisco Carreño, president d’honor de la Fundació Espriu i d’ASISA-Lavinia, va morir a Màlaga el passat 8 de maig. Nascut a Adra (Almeria), el Dr. Carreño va ser deixeble avantatjat i company inseparable del Dr. Josep Espriu, fundador del cooperativisme sanitari a Espanya. Al costat d’ell va desenvolupar una estructura assistencial de base cooperativa que va permetre l’organització independent de professionals sanitaris i usuaris dels serveis assistencials.

Sent president de la Fundació Espriu entre 1996 i 2000, el Dr. Carreño va impulsar la creació de l’Organització Internacional de Cooperatives Sanitàries, IHCO, la branca de salut de l’Aliança Cooperativa Internacional, assumint la responsabilitat de la regió europea. L’any 2000 va ser nomenat president d’honor.

Entre 1980 i 2003, va ser president d’Asisa-Lavinia, etapa en què es va comprometre amb la visió social de l’exercici de l’activitat assistencial i va consolidar el lideratge d’Asisa en el mercat de l’assegurança de salut, superant els 1,5 milions d’assegurats.Igualment, el Dr. Carreño va promoure la creació d’un grup hospitalari propietat d’Asisa, amb l’objectiu de garantir la qualitat de l’assistència que reben els seus assegurats i, alhora, millorar les condicions laborals dels professionals sanitaris.

Com a reconeixement a la seva tasca, Asisa ha creat en col.laboració amb la Universitat Miguel Hernández d’Alacant la Càtedra Entorn Inclusiu Dr. Francisco Carreño, que cada any premia les millors pràctiques per a fomentar la integració de les persones amb discapacitat.