Les cooperatives tenen un paper clau per a la consecució de l'Agenda 2030 i millorar els sistemes de protecció de salut

26.03.2019

Així ho ha destacat el president de la IHCO i director general de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, en una trobada d'experts de l'ONU celebrat a Nairobi (Kenya).

El director general de la Fundació Espriu i president de l'Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO), Carlos Zarco, en el grup d'experts

La Fundació Espriu, la segona xarxa de cooperatives sanitàries del món, ha participat avui en el grup d'experts organitzat pel Departament de Desenvolupament Econòmic i Social de l'ONU per analitzar el paper de les cooperatives en la prestació d'assistència sanitària universal.

El director general de la Fundació Espriu i president de l'Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO), Carlos Zarco, ha compartit la seva visió global de la implantació del cooperativisme sanitari al món i ha presentat diversos exemples d'empreses cooperatives amb diverses estructures i fórmules.

Així mateix, ha explicat els avantatges i beneficis que aporta el model d'empresa cooperatiu al sector sanitari i ha explicat l'experiència espanyola de les quatre empreses que formen la Fundació Espriu: Autogestió Sanitària, Lavinia, Scias i Asisa.

«Les particularitats del model empresarial de les cooperatives sanitàries, que reinverteixen els seus beneficis a millorar els seus serveis, garanteixen la sostenibilitat i ajuden les societats en el seu camí de compromís de millora dels sistemes de protecció de la salut», ha assenyalat Zarco.

«La celebració d'aquest tipus de trobades demostra que l'ONU aposta per les cooperatives com a model empresarial que té un paper fonamental a l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible i com a model en l'àmbit sanitari per contribuir a la cobertura sanitària universal», ha afegit el director general de la Fundació Espriu.

«Participar en aquest grup d'experts, on poder compartir el cas de les entitats que formen la Fundació Espriu, suposa una gran satisfacció, atès que la nostra experiència serveix de referència per a altres països i contextos, que poden prendre aquest model com a exemple», ha conclòs.

A la trobada, que ha organitzat la Divisió de Desenvolupament Social Inclusiu de l'ONU, també hi han participat altres experts que han debatut sobre el paper de les cooperatives en la reducció de la pobresa, la creació de llocs de treball, la seguretat alimentària i la nutrició, l'apoderament de les dones i la promoció de la inclusió social.