La Fundació Espriu participa a l’assemblea de la IHCO

17.10.2019

La Fundació Espriu participa a l’assemblea de la IHCO

La Fundació Espriu va participar el diumenge 13 d’octubre en l’assemblea general de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut, IHCO, que es va celebrar a Kigali, Ruanda.

En la trobada, els líders de les cooperatives de salut dels diferents països associats a l’organització van compartir les seves experiències i punts de vista sobre l’activitat del cooperativisme sanitari i els seus reptes per al futur.

El director general de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, que presideix l’organització internacional des de 2017, va plantejar la necessitat d’augmentar la consciència pública sobre l’important paper que desenvolupen les cooperatives en els sistemes de salut. El president Zarco va manifestar que l’objectiu és convertir la IHCO en un referent per a totes les cooperatives que treballen en el sector sanitari, i també per a les organitzacions que estan consolidades en altres sectors empresarials i volen ampliar els serveis que presten en l’àmbit de la salut.

«Estem fent progressos, però encara tenim un llarg camí per endavant. Hem de convèncer els govern si la societat civil del potencial que té el model d’empresa cooperativa per avançar en l’Agenda 2030 de les Nacions Unides», va afirmar el Dr. Zarco.

A més de revisar l’activitat de l’organització i decidir els eixos del pla de treball per a l’any 2020, els membres de l’assemblea van ratificar la incorporació a l’entitat de la cooperativa Lok Swasthya Mandli, amb seu a l’estat de Gujarat, a l’oest de l’Índia.

Fundada el 1990 amb el suport de l’Associació de Dones Autoempleades, SEWA, la cooperativa índia presta serveis a aproximadament 600.000 persones en l’àmbit de l’atenció primària, l’educació per a la salut i la distribució de productes farmacèutics i de medicines del sistema mèdic tradicional de l’Índia.

Els representants de la Fundació Espriu també van participar en l’assemblea general de l’Aliança Cooperativa Internacional, en la qual, entre altres qüestions, es va debatre un pla estratègic emmarcat en la Segona Dècada Cooperativa 2020-2030.  Aquest pla proposa com a objectius estratègics defensar i promoure la identitat cooperativa, acostar el model cooperatiu als sistemes educatius i aconseguir el suport institucional dels organismes internacionals.