La Fundació Espriu participa en l'assemblea general de l'Aliança per a la Promoció de la Salut

15.11.2018

La Fundació Espriu, la segona xarxa de cooperatives sanitàries del món, ha participat en l'assemblea general de l'Aliança per a la Promoció de la Salut (Alliance for Health Promotion, A4HP), que es va celebrar aquest dimarts a Ginebra.

El director general de la Fundació Espriu i president de l'Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO), Carlos Zarco, i José Pérez, subdirector de la Fundació Espriu, han compartit els seus coneixements i experiències entorn del cooperativisme sanitari per contribuir als esforços de l'Aliança per a la Promoció de la Salut en el desenvolupament de polítiques públiques i bones pràctiques que afavoreixin la salut de la població.

«El model d'organització de les cooperatives sanitàries presenta diversos beneficis per a les societats com a part del seu compromís de millora dels sistemes de protecció de la salut. En aquest sentit, a la Fundació Espriu ens sentim satisfets de contribuir a la tasca que desenvolupa l'A4HP i poder aportar solucions en favor de la salut dels ciutadans», assenyala José Pérez.

Enguany, la Fundació Espriu ha estat escollida per participar en el Consell de l'Aliança juntament amb altres entitats, com ara l'Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO), la Federació Mundial de la Salut Mental o la Federació Farmacèutica Internacional.

L'Alliance for Health Promotion està formada per una xarxa d'ONG i organitzacions de la societat civil internacional que pertanyen a diversos sectors que comparteixen el seu compromís amb la millora de la salut de les persones. L'A4HP està vinculada oficialment a l'OMS (Organització Mundial de la Salut) i té estatus consultiu amb el Consell Econòmic i Social de les Nacions Unides (ECOSOC).