La Fundació Espriu participa al programa de filantropia de la Universitat Johns Hopkins

21.05.2013

El passat 7 de juliol es va celebrar a l’Hospital de Barcelona una sessió formativa dirigida als participants en la conferència bianual del programa International Fellows in Philanthropy de la universitat Johns Hopkins.

Després d’un breu missatge de benvinguda per part del vicepresident de la Fundació Espriu, Josep O. Gras, i de la presidenta de la cooperativa Scias, Teresa Basurte; el director de la Fundació Espriu, Estanislau Simón, va prendre la paraula per introduir als investigadors universitaris en el sistema sanitari cooperatiu i mostrar-los la feina que desenvolupa la Fundació Espriu.

Posteriorment, el sotsdirector mèdic del centre hospitalari, Gerard Martí, va pronunciar una conferència amb cuatre aspectes principals; la descripció i el funcionament de l’Hospital de Barcelona; els valors i la missió de la cooperativa Scias, propietària de les instal·lacions; l’activitat de la cooperativa Autogestiò Sanitària i els serveis que presta la companyia asseguradora Assistència Sanitària i finalment la implementació real del concepte de cogestió entre usuaris i professionals, materialitzat al Grup Assistència.

Aquesta sessió va formar part de les activitats organitzades amb motiu de la 19ena conferència internacional del programa de la universitat Johns Hopkins, que es va celebrar a Barcelona entre els dies 6 i 9 de juliol amb el títol Més enllà de l’Estat de Benestar: El tercer Sector i les noves tendències polítiques europees de benestar social. El cas d’Espanya. Durant la conferència, que va comptar amb el patrocini local del Centre d’Investigació d’Economia i Societat (CIES) i de la Universitat de Barcelona, el president de l’Organització Internacional de Cooperatives de Salut (IHCO), José C. Guisado, va presentar la ponència Les cooperatives sanitàries a Espanya.

El Centre Johns Hopkins per Estudis de la Societat Civil és una institució dels Estats Units que té per objecte millorar la comprensió i el funcionament de les organitzacions sense fins lucratius, o de la societat civil, tant als Estats Units com en tot el món a fi d’ afavorir la contribució d’aquestes organitzacions a la democràcia i la millora de la qualitat de vida dels ciutadans. El centre és part del Johns Hopkins Institute for Policy Studies i porta a terme la seva tasca mitjançant la investigació, la capacitació i l’intercanvi d’informació tant a nivell nacional com internacional.