La Fundació Espriu participa al Fòrum Global per a la Promoció de la Salut

12.11.2019

La Fundació Espriu participa al Fòrum Global per a la Promoció de la Salut

El 12 de novembre passat, el director general de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, va participar al Fòrum Global per a la Promoció de la Salut que es va celebrar a la seu de l'Organització Mundial de la Salut a Ginebra, coorganitzat per l'OMS i Aliança per a la Promoció de la Salut.

Durant la seva intervenció, el Dr. Zarco va celebrar la declaració política aprovada recentment per l'assemblea de les Nacions Unides sobre Cobertura Sanitària Universal i va exposar els avantatges de les empreses cooperatives en el sector de la salut. «Les cooperatives són un model d'empresa eficient i poden ser un instrument organitzatiu molt adequat per traslladar les recomanacions de la declaració política de l'ONU en accions concretes que millorin la cobertura de salut de la població».

En el fòrum, en què es va debatre sobre el tema general «La promoció de la salut: el camí crític per aconseguir la Cobertura Sanitària Universal», hi van participar també la sotsdirectora general de l'OMS, la Dra. Zsuzsanna Jakab i la directora adjunta de l'OMS per Cobertura Sanitària Universal, la Dra. Naoko Yamamoto, juntament amb altres directius de l'OMS, representants dels governs, la societat civil i diferents organitzacions internacionals.

El vídeo de fòrum està disponible al web de l'OMS:  https://www.who.int/healthpromotion/9th-global-forum/en/ (La intervenció del Dr Zarco es pot veure a partir de 1h53)