La Fundació Espriu es posiciona en el segon lloc de cooperatives sanitàries a escala mundial

05.11.2018

La Fundació Espriu ha estat posicionada com la segona cooperativa sanitària a escala mundial, segons l'informe World Cooperative Monitor 2018, l'únic que recull dades quantitatives anuals sobre el moviment cooperatiu global.

Aquest document analitza el desenvolupament de les 300 organitzacions cooperatives i mutualistes més grans del món i inclou una classificació i anàlisi del sector sanitari que es basen en les dades financeres del 2016, rànquing en el qual la xarxa de cooperatives de la Fundació Espriu ocupa el segon lloc atenent la facturació total, només per darrere de la cooperativa nord-americana Health Partners i seguida per la brasilera Unimed do Brasil.

El document, elaborat per l'Aliança Cooperativa Internacional (ACI) i l'Institut Europeu d'Investigació en Cooperatives i Empreses Socials (EURICSE per les sigles en anglès), situa les entitats que formen la Fundació Espriu (Asisa, Autogestió Sanitària, Lavinia i SCIAS) en el tercer lloc de la classificació de cooperatives de salut i assistència social del món atenent la facturació sobre el PIB per càpita, és a dir, mesurant la contribució econòmica de l'empresa en funció del PIB per càpita del país al qual pertany.

En la classificació que ordena el Top300 de cooperatives sense diferenciar-les pel seu sector d'activitat, la Fundació Espriu puja trenta posicions respecte de l'any anterior i se situa en la posició 193 de la llista.

CONTRIBUCIÓ DEL TOP 300 AL DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE

En la setena edició, l'estudi dedica una anàlisi a la contribució d'aquestes entitats a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, definits per l'ONU, basant-se en la seva capacitat per contrarestar les desigualtats i generar benestar humà i capital social.

Per a l'elaboració de l'apartat World Cooperative Monitor 2018 s'han analitzat els informes de sostenibilitat de les empreses que apareixen al Top 300 del 2018 (per volum de facturació) i que es van sumar al Pacte Mundial de l'Organització de les Nacions Unides o a la Iniciativa Mundial per a l'Elaboració d'Informes (Global Reporting Initiative, GRI).

Pots baixar l'informe World Cooperative Monitor 2018 aquí

Suscripció revista compartir.

Gratis, cada 3 mesos, la nostra revista en versió digital.

Manage my subscriptions