La Fundació Espriu aplaudeix el Pacte en Defensa de la Sanitat Privada i defensa que el cooperativisme allibera recursos del Sistema Nacional de Salut

15.11.2017

La Fundació Espriu ha aplaudit el Pacte en Defensa de la Sanitat Privada que ha signat la Confederació Espanyola d’Organitzacions Empresarials (CEOE) juntament amb altres institucions de l’àmbit sanitari amb l’objectiu de reconèixer la sanitat privada com a part del Sistema Nacional de Salut (SNS).

El director de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, ha indicat que l’SNS necessita el sector privat per garantir la seva sostenibilitat i ha ressaltat que “les cooperatives sanitàries hi contribueixen”. En aquest sentit, ha posat de manifest que “el cooperativisme està reconegut com a agent complementari que dona flexibilitat i allibera de recursos el sistema sanitari”.
A més, ha recalcat que, en ser un agent de l’economia social, les cooperatives sanitàries estan en una posició “molt favorable” per participar en qualsevol fórmula de col·laboració publicoprivada. Així mateix, ha subratllat que “el cooperativisme sanitari es caracteritza per l’absència de l’ànim de lucre, però alhora genera beneficis que es reinverteixen en la millora dels serveis, en la formació dels professionals i en l’exercici d’una medicina “de màxima qualitat”.
En el pacte també es proposa posicionar el pacient en el centre del model sanitari, fet que les entitats que formen part de la Fundació Espriu ja tenen present en la seva manera de treballar. “És al centre de les nostres actuacions i l’incloem en el procés de presa de decisions. Hi ha un diàleg directe entre metge i usuaris que fa que aquesta fórmula sigui única”, ha indicat Zarco.
Espriu també se suma a les demandes que s’inclouen en el pacte per impulsar la formació dels professionals del sector privat i potenciar la interoperabilitat entre centres públics i privats. Actualment, la Fundació Espriu atén més de dos milions de persones i proporciona ocupació a gairebé 56.700 professionals.