Gairebé cent milions de llars al món accedeixen al sistema sanitari a través de les cooperatives

13.10.2017

Les cooperatives sanitàries són un esquema empresarial que facilita l’accés a la salut a gairebé cent milions de llars a tot el món. Així ho han reconegut els integrants del grup de salut del B20 que s’ha reunit recentment a Berlín amb l’objectiu d’analitzar els problemes de salut que es presenten en la societat actual. La Fundació Espriu, una de les cooperatives sanitàries més grans del món, ha participat en aquesta trobada en la qual s’ha posat de manifest que les empreses del sector són indispensables per assegurar que els sistemes sanitaris contribueixin al creixement econòmic. És la primera vegada que els problemes relacionats amb la salut pública són presents en la cimera del G20.

Carlos Zarco, el director de la Fundació Espriu, ha recalcat que l’objectiu de la Iniciativa de Salut del B20 és que els líders polítics apostin per les cooperatives com a model d’empresa sanitària sostenible i amb vocació social. En aquest sentit, ha dit que és probable que la despesa en atenció sanitària continuï creixent més ràpid que el PIB, la qual cosa suposarà un “desafiament” per a molts governs.
El grup en què ha participat la Fundació Espriu ha indicat que els membres del G20 han d’adoptar polítiques que garanteixin que la recerca i el desenvolupament siguin reconeguts “adequadament”. A més, indiquen que cal millorar l’accés a l’atenció sanitària a través d’un “ecosistema proinnovació” que prioritzi l’autocura i l’apoderament dels individus.
En relació amb això, també han proposat de millorar les polítiques de salut per incentivar la participació del sector privat i capacitar els ciutadans a través de l’autocura i l’alfabetització en salut.
A més, els integrants del grup de salut han elaborat recomanacions relacionades amb la resistència antibiòtica, la preparació davant les pandèmies, la lluita contra les malalties tropicals desateses o la salut digital.