És el moment de l’economia social

15.04.2015

És el moment de l’economia social

La Fundació Espriu va participar en la XXIII Assemblea General de la Confederació Empresarial Espanyola de l’Economia Social, CEPES, que es va celebrar el passat 14 d’abril al Palau de Cibeles de Madrid, i que en aquesta ocasió va tenir com a missatge central És el moment de l’economia social.

Durant l’acte de cloenda, el president de CEPES, Juan Antonio Pedreño, va reclamar «un gran pacte per l’ocupació per impulsar la reactivació de l’economia, en el qual es contempli la diversitat i el pluralisme de totes les formes d’empresa que actuen en el mercat».

Van acompanyar a Pedreño en la cloenda de l’assemblea, la vicepresidenta del Govern d’Espanya, Soraya Sáenz de Santamaría; l’alcaldessa de Madrid, Ana Botella, i el ministre de Treball i de l’Economia Social i Solidària de Luxemburg, Nicolas Schmit.

En la seva intervenció, Sáez de Santamaría va afirmar que és el moment de l’economia social perquè aquesta «és sinònim d’estabilitat i qualitat en l’ocupació». La vicepresidenta del Govern va manifestar que l’economia social «representa un model en el qual preval la persona» i constitueix «un element clau per generar ocupació i cohesió social, per la qual cosa serà una aposta d’aquest Govern».

Durant l’assemblea, CEPES va plantejar la necessitat que l’economia social sigui present en tots els llocs on es debaten i plantegin propostes socioeconòmiques i on s’acordin i decideixin polítiques generals i específiques en l’àmbit de l’ocupació, de les polítiques socials, salut, educació, innovació, internacionalització i qualsevol assumpte relacionat amb aquest sector empresarial.