El National Human Resources Development Institute de la República de Corea visita l'Hospital Universitari HLA Moncloa

03.09.2018

L'Hospital Universitari HLA Moncloa, que pertany a la companyia asseguradora ASISA, és un dels centres d'interès per a aquest institut sud-coreà pel fet de ser un exemple de cooperació entre usuaris i professionals de la medicina.

National-Human-Resources-Development-Institute-(NHI)-Fundacion-Espriu

Un grup d'estudiants del National Human Resources Development Institute (NHI) de la República de Corea va visitar el 31 d'agost passat l'Hospital Universitari de la Moncloa per conèixer de primera mà el model de gestió i el funcionament de l'hospital.

El grup, que està acabant els estudis a l'NHI, organisme que forma funcionaris públics i dirigents dels diversos estaments governamentals de Corea del Sud, ha trobat en aquest hospital un exemple interessant per estudiar l'economia social i el cooperativisme a Espanya, tema central del seu projecte final.

El director general de la Fundació Espriu, Carlos Zarco, i José Pérez, subdirector, van rebre els estudiants a les instal·lacions de l'hospital i els van explicar en què consisteix el cooperativisme sanitari, la seva fórmula de govern, les diferències amb el sistema de sanitat pública i privada, així com la tasca de la Fundació Espriu i les seves institucions.

Els set estudiants van coincidir a assenyalar la particularitat de funcionament de l'hospital, gràcies a la fórmula de govern del cooperativisme, i els seus alts estàndards de qualitat, dues característiques que resulten d'interès per a metges, professionals de la gestió hospitalària i responsables de l'administració pública sanitària d'altres països.