El cooperativisme europeu es reuneix a Malta

04.05.2017

El cooperativisme europeu es reuneix a Malta

Els dies 27 i 28 d’abril es va celebrar a Malta l’assemblea anual de Cooperatives Europa en la què va participar en representació de la Fundació Espriu el director general Carlos Zarco. En aquesta ocasió, l’assemblea va estar marcada per la renovació de l’òrgan de govern de l’entitat. El francès Jean-Louis Bancel va resultar escullit per unanimitat com a nou president, juntament amb els tretze membres que formaran el consell durant els propers quatre anys.

Bancel és president de Coop FR, l’organització que agrupa el moviment cooperatiu del país gal, i presideix també el banc cooperatiu Crédit Coopératiff. És també membre del consell mundial de l’Aliança Cooperativa Internacional.

El nou president, que va mostrar la seva satisfacció per l’estricta paritat de gènere del nou consell, va manifestar a l’assumir el càrrec la seva intenció de fomentar entre els associats l’orgull de pertinença al moviment cooperatiu, mantenir la implicació en la construcció d’un món millor i treballar al costat de les institucions europees. «Treballarem per fer propostes a les institucions europees (el Parlament, la Comissió i els governs) que ajudin a establir un nou futur per a Europa, que està passant per temps difícils, a causa de la manca de confiança i al declivi dels processos democràtics» va assegurar Bancel.

Com a representant espanyola, va resultar escullida Malena Riudavets, qui formarà part del consell de l’organització europea. Riudavets és vocal de la junta directiva de la Confederació Espanyola d’Empreses d’Economia Social, Cepes; i vicepresidenta de la Confederació Espanyola de Cooperatives de Treball, COCETA.

Durant l’assemblea, també es van debatre temes de rellevància com la relació entre l’empresa cooperativa i l’economia col·laborativa, les oportunitats de les cooperatives en l’àmbit de la cooperació al desenvolupament, la necessitat que el cooperativisme sigui present en els plans educatius i s’aproximi a la joventut, i els reptes de la governança cooperativa.

Cooperatives Europa és l’organització regional europea de l’Aliança Cooperativa Internacional que representa les empreses cooperatives europees. Amb 86 organitzacions afiliades a 34 països, defensa els interessos de 140 milions de cooperativistes, propietaris de més de 176.000 empreses, creant ocupació per a prop de 4,7 milions de ciutadans europeus.