Diario Médico premia al Comité de Bioètica d’ ASISA-Lavinia

27.05.2013

Diario Médico premia al Comité de Bioètica d’ ASISA-Lavinia

El prestigios rotatiu Diario Médico ha atorgat al Comitè de Bioètica i Drets Sanitaris d’ASISA-Lavinia un dels premis “A les millors idees 2008” en la categoria Legal, Ètica i Deontològica, per ésser una nova iniciativa que neix com a òrgan consultiu i interdisciplinari, amb la finalitat d’assessorar sobre els aspectes i conflictes ètics i legals de la pràctica clínica assistencial.

A la imatge d’esquerra a dreta: Santiago Delgado, Enrique de Porres, Antonia Solvas, María Tormo, Mariano Caballero i Carlos Zarco.

Aquest Comitè, pioner en el seu gènere dintre de les companyies d’assistència sanitària, assessora a les diferents institucions sanitàries d’ASISA, als professionals sanitaris dels seus quadres mèdics i a altres institucions amb activitat assistencial o de formació sanitària vinculades.

El Comitè de Bioètica i Dret Sanitari aquesta compost per tres experts a la matèria com són els professors: Fernando Bandrés, director de l’Aula d’Estudis Avançats de la Fundació Tejeri i professor titular de medicina legal de la Universitat Complutense de Madrid; Benjamín Herreros, professor d’Humanitats Mèdiques de la Universitat Europea de Madrid; i Santiago Delgado, director de la unitat de medicina legal Abascal i director del màster de Dret Sanitari de la Universitat Europea de Madrid. Per part d’ASISA integren el Comitè els doctors María Tormo, directora de Planificació i Desenvolupament d’ASISA, Carlos Zarco, director mèdic de la Clínica Moncloa i Mariano Caballero, director de l’Assessoria Jurídica d’ASISA.

El Comitè de Bioètica va iniciar les seves activitats amb la celebració de la I Jornada de Bioètica i Drets Humans celebrada el passat 20 de novembre a la Clínica Moncloa de Madrid. Amb la creació d’aquest Comitè de Bioètica es ratifica el compromís amb l’excel·lència en la pràctica clínica de la cooperativa Lavinia, propietària al 100% d’ASISA, i amb el servei que presta l’entitat als seus cooperativistes.