Col.laboració amb les mutualitats de Tunísia

26.05.2013

Col.laboració amb les mutualitats de Tunísia

Una delegació de la Union Nationale des Mutuelles de Tunísia (UNAM), liderada pel seu president Fenniche Moncef, ha visitat Barcelona amb l’objectiu de conèixer de prop el model sanitari que han desenvolupat les institucions que formen la Fundació Espriu.

El 18 de novembre de 2008 van ser rebuts a l’Hospital de Barcelona pel sotsdirector mèdic del centre, Dr. Gerard Martí i pel director de Fundació Espriu, Estanislau Simón. El Dr. Martí va realitzar una presentació on va informar sobre la gestió i el funcionament de la cooperativa SCIAS, l’Hospital de Barcelona i el Grup Assistència. Posteriorment es va realitzar una visita a les instal·lacions del centre hospitalari.

El 19 de novembre van ser rebuts a les oficines de Fundació Espriu per Estanislau Simón que va informar a la delegació tunisiana sobre l’origen, la missió i les activitats de Fundació Espriu. També va tenir lloc una sessió informativa sobre l’Economia Social a Espanya, a càrrec de Lluís M. Rodà.

L’UNAM va ser creada en 1993 i agrupa 45 mutualitats professionals del sector públic i del sector de les professions liberals de Tunisía. Està formada per organitzacions no governamentals sense ànim de lucre que, mitjançant les aportacions dels seus membres, tenen com objectiu portar a terme una acció solidària i d’ajuda mutua a favor dels seus associats i les seves famílies. L’UNAM està específicament compromesa en la protecció de la persona promovent el seu desenvolupament social, cultural, familiar i econòmic.